آموزش سئو خارجی ( seo off-page )
نوشته شده توسط : مستر امیری

آموزش سئو خارجی (  off-page)

سئو خارجی مجموعه اقداماتی ست که در فضای خارج از وب سایت انجام می شود. مجموعه اقداماتی که با هدف بهبود رتبه سایت شما در مقایسه با رقبا انجام می شود. در ادامه مقاله برای شما توضیح می دهیم سئو آف پیج چیست؟ همچنین تکنیک هایی را به شما می آموزیم که با کمک گرفتن از آنها بتوانید وضعیت سئو خارجی خود را بهبود دهید.

سئو خارجی ( off-page seo) چیست؟

سئو خارجی یکی از مهمترین بازوهای سئو سایت است که مجموعه ای از اقداماتی است که در جهت بهبود رتبه وب سایت ها و رسیدن به صفحه اول گوگل و قرار گرفتن در برترین جایگاه ها انجام می شوند شامل انتشار رپورتاژ آگهی، انتشار پست مهمان در وبلاگ ها، فعالیت در فروم ها و انجمن ها و به صورت کلی ساختن بک لینک است. این بک لینک ها کاربر را از فضای دیگری مثلا وب سایتی دیگر به سمت سایت شما هدایت می کند. همراه با هدایت کاربر به سایت شما اعتبار هم به سایت شما انتقال داده می شود. حتی می توان سوشال سیگنال ها را هم بخشی از فرآیند بهبود سئو خارجی برای سایت در نظر گرفت. درواقع سئو خارجی انجام می شود تا تمام کارهایی که برای بهینه سازی سئو داخلی انجام می دهید راحت تر بتواند شما را به صفحه اول گوگل برساند.

ابزاهای سئو خارجی کدام است؟

برای بهبود وضعیت سئو آف پیج off-page ابزارهایی وجود دارند که می توانند به شما در تدوین استراتژی سئو خارجی بسیار کمک کنند. ، Moz،  Ahrefs دو مورد از این ابزارها هستند. شما به کمک این ابزارها می توانید وضعیت بک لینک های سایت های رقبای خود را بررسی کنید. متوجه شوید از چه سایت هایی بک لینک دریافت کرده اندو این بک لینکها بک لینک فالو بود یا نوفالو. اصلا یکی از راه هایی که می توانید سایتهای خوبی برای لینک سازی خارجی پیدا کنید همین ابزارها هستند.

اهمیت سئو خارجی چیست؟

سئو آف پیج یا سئو خارجی  بیشتر ین تاثیر را رشد رتبه سایت شما خواهد داشت. البته اگر اصولی و درست انجام شود. اما از آن جایی که اقدامات سئو خارجی هزینه دارد. باید به درستی انجام شود تا این هزینه بتواند شما را در استراتژی که دارید به موفقیت برساند. زیرا اگر هر کدام از اقدامات سئو خارجی به صورت نادرست انجام شود می تواند نه تنها هزینه ای که برای آف پیج داشتین را ضایع کند. بلکه زمان شما را هم از بین برده به علاوه اینکه ممکن است دچار جریمه گوگل هم شوید. مثلا اگر در انجام و لینک سازی به روش PBN خطا کنید از سمت گوگل متحمل جریمه سختی خواهید شد و به قعر نتایج گوگل سقوط خواهید کرد.

راه های بهبود سئو آف پیج

انتشار رپورتاژ

انتشار پست مهمان

فعالیت در فروم ها و انجمن ها

PBN

سوشال سیگنال

انتشار رپورتاژ

یکی از مهم ترین و رایج ترین خدمات سئو سایت در بحث آف پیج انتشار رپورتاژ است. انتشار رپورتاژ که به صورت محتوایی در سایت هایی دیگر انجام می شود، می تواند با انتقال اعتبار به سایت شما و همچنین هدایت کاربر به سایت شما وضعیت سئو سایت شما را بهبود بدن. اتفاقی که در جریان انتشار رپروتاژ می افتد این است که سایتی دیگر شما را به مخاطبان خود معرفی می کند. زمانی که این اتفاق چندین بار می افتد گوگل به شما اعتبار می بخشد. درواقع به این صورت در نظر می گیرد که سایت شما و محتوای شما ارزشمند بوده که بقیه به شما لینک داده اند. و شما را به مخاطبان خود معرفی کرده اند. اما اینکه چطور و در چه سایت هایی رپورتاژ منتشر کنیم خود یک دنیایی دارد که بخش زیادی از موفقیت سئو آف پیج از نظر رپورتاژ به همین انتشار رپورتاژ در سایت درست و در زمان مناسب بستگی دارد. خود انتشار رپورتاژ تکنیک ها و اصولی دارد که می تواند شما در موفقیت بیشتر بسیار کمک کند.

انتشار پست مهمان

یک سری از سایت ها هستند که شما می تواند در آنها شروع به ساخت وبلاگ و انتشار محتوا کنید. اما این هم اصولی دارد اینکه شما محتوا منتشر کنید و بلافاصله به سایت خود لینک دهید می تواند درست نباشد. شما باید بعد از ساختن وبلاگ در سایت هایی که این امکان را فراهم کرده اند تا دو ماه در این سایت ها اقدام به انتشار محتوا کنید. با انجام لینک سازی داخلی وبلاگ خود را قوی کنید. بعد از دو ماه به واسطه اعتباری که این وبلاگ ها گرفته اند زمان این رسیده که به سایت خود لینک سازی کنید. به این ترتیب لینک سازی خارجی شما درست خواهد بود و می تواند استراتژی شما را به موفقیت برساند.

فعالیت در فروم ها و انجمن ها

یک سری از سایت ها هستند که به عنوان فروم ها و انجمن ها فعالیت می کنند. در این سایت ها شما و بقیه کاربران می توانید سوالی را مطرح کنید. یا به سوالاتی که دیگران پرسیده اند پاسخ خای تخصصی دهید . با پست های کوچکی که منتشر می کنید می توانید به سایت خود یا محتواهایی که در وبلاگ های خارجی منتشر کرده اید لینک دهید. این بک لینک ها می توانند فالو و نوفالو باشند.

PBN

یکی از روش هایی است که در لینک بیلدینگ ( لینک سازی خارجی ) در استراتژی سئو خارجی جای دارد PBN است. PBN یکی از روش های لینک سازی در سئو کلاه سیاه است. که برخی از سئوکارها این روش را جزء سئو کلاه خاکستری می دانند و از آن برای تقویت وضعیت سئو خارجی خود استفاده می کنند. باید دقت کنید که این روش لینک سازی بسیار حساس است. اگر تخصص و تبحر کافی در آن نداشته باشید می تواند سایت شما را حتی به مرز پنالتی شدن هم بکشاند. بنابراین باید بسیار دقت کنید و قبل از اینکه این استراتژی را در برنامه خود بگنجانید در مورد آن دانش لازم را به دست آورید.

سوشال سیگنال

شبکه های اجتماعی هم یکی از ابزاهایی است که در سئو خارجی از آن برای لینک سازی استفاده می شود. با توجه به استفاده گسترده از شبکه های اجتماعی توسط کاربران شما می توانید با داشتن یک صفحه در شبکه های مجازی مانند: لینکدین، توییتر، اینستاگرام و ... و فعالیت در آن برای تجارت خود به صورت رایگان تبلیغ کنید و به سایت خود بک لینک بدهید. تاثیر این بک لینک ها را می توانید با استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکس مورد بررسی و ارزیابی قرار دهید.

 

مزیت سئو خارجی برای صاحبان وب سایت ها چیست؟

افزایش رتبه در موتورهای جستجو

یکی از مزیت های اصلی سئو خارجی این است که، وب سایت شما در سرپ (SERP)، رتبه بالاتری کسب می کند. زمانی که شما رتبه بالاتری در سرپ کسب کنید، ترافیک بیشتری به سایت شما وارد می شود، افراد بیشتری به سایت شما به عنوان یک سایت معتبر و مرجع لینک می دهند. و در نهایت، انگار وارد یک چرخه ای می شوید همه چیز برای شما محیا می شود تا ساییتان قوی تر شود.

افزایش قدرت صفحه نسبت به رقبا

اگر گوگل دو سایت با محتواهای یک سطح و سئو داخلی یکسان را بخواهد رتبه بندی کند به سراغ لینک های خارجی شان می رود. آن سایتی که لینک های خارجی بیشتر، با ارزش تر و قوی تر داشته باشد، جایگاه بالاتری را کسب خواهد کرد.

افزایش اعتماد گوگل به آن صفحه و سایت

این قسمت از آموزش سئو خارجی را با مثالی بسیار ساده خدمتتان توضیح می دهیم. زمانی که لینک یکی از صفحات سایتتان در یک سایت قوی و معتبر باشد، گوگل در هنگان ایندکس کردن آن صفحه لینک شما را می بیند. در اینجا گوگل متوجه می شود که سایت شما از ارزش زیادی برخورداری است که یک سایت معتبر دیگر، در موضوعی سایت شما را به عنوان مرجع انتخاب کرده است و به شما لینک داده است. با این کار اعتماد گوگل به سایت شما و همچنین به آن صفحه که در آن موضوع مرجع قرار داده شده است بیشتر می شود.

 

منبع: آژانس خلاقیت نبض مارکتینگ





:: بازدید از این مطلب : 49
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 اسفند 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: